{"id":27046,"date":"2018-07-17T11:35:34","date_gmt":"2018-07-17T09:35:34","guid":{"rendered":"https:\/\/fireflate.no\/?p=27046"},"modified":"2018-07-19T17:26:40","modified_gmt":"2018-07-19T15:26:40","slug":"lucky-chops-wo-sind-ihre-lederhosen","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/fireflate.test\/2018\/07\/17\/lucky-chops-wo-sind-ihre-lederhosen\/","title":{"rendered":"Lucky Chops: Wo sind ihre Lederhosen?"},"content":{"rendered":"

Et Brazz Bros for YouTube-alderen! sier Moldejazz\u2019 festivalprogram om New York-bandet Lucky Chops. T-banetrubadurer? Musikalske anleggsarbeidere? Spellemenn? Hatten har de i hvert fall glemt, idet Alexandraparken forvandles til en bierstube av det tjuef\u00f8rste \u00e5rhundre.<\/strong><\/p>\n

<\/p>\n

\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n

Br\u00f8d og sirkus, osv. Lucky chops har tatt med strobelys og donk-ka-donka-rytmer. Det tar ikke mer en et lite minutt f\u00f8r det provisoriske dansegulvet fylles opp av godt oppvarmede moldensere etter Zenos Modes<\/strong> forrykende konfrontasjon av en konsert.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n

Det er jo ikke ofte en f\u00e5r partyband med susafon! S\u00e5fremt man ikke befinner seg i M\u00fcnchen i oktober, da. De veksler mellom ska, tropical house, EDM-emulering (med tilh\u00f8rende fallos-metaforer), headbangende bluesrock, og covrer kjente og, for noen, kj\u00e6re l\u00e5ter. De minner ikke rent lite om trioen Moon Hooch<\/strong> som bes\u00f8kte festivalen i fjor, og var hakket hvassere om jeg kan tillate meg \u00e5 si det. Lucky Chops leverer et show i rette forstand, s\u00e5 publikum f\u00e5r det de betaler for. Blant deres egne komposisjoner f\u00e5r vi ogs\u00e5 h\u00f8re Spice Girls og \u00abFunky Town\u00bb. Referanser til L\u00f8venes Konge er det ogs\u00e5.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n

Saksofonene og bassklarinetten pulserer og suggererer. Trompetisten kan hyle som bare rakkern, trommisen hopper p\u00e5 setet og holder smilende og pliktskyldig drivet i gang. De trenger ikke boks, de kan spille disse nuj\u00e5rkerne, men jeg m\u00e5 innr\u00f8mme at det hele blir for platt og tannl\u00f8st for undertegnede. Jutub-fenomen eller ei, for dette er nesten like hermetisk som mye av popmusikken de trakterer.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n

Vokalistens halvhjertede fors\u00f8k p\u00e5 \u00e5 verbalt forsvare at dette er noe som ligner jazz er like trist som det er komisk. Nei, denne musikken er ikke jazz. Heller ikke n\u00e5r de i ei l\u00e5t alluderer til George Gershwins \u00abSummertime\u00bb etterfulgt av et funk-arrangement som g\u00e5r over i en frijazzparodi. Den fors\u00f8ker kanskje \u00e5 imitere noe som en gang var fjernt i slekt med jazz, men denne musikken er fordummende, og da f\u00e5r det v\u00e6re det samme om de som spiller kan sirkelpuste eller multiphonics. All teknikk i verden kan ikke b\u00f8te p\u00e5 dette h\u00e5nlige klovneriet.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n
\"\"<\/a>
Foto: Ruben Olsen L\u00e6rk<\/figcaption><\/figure>\n

<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Et Brazz Bros for YouTube-alderen! sier Moldejazz\u2019 festivalprogram om New York-bandet Lucky Chops. T-banetrubadurer? Musikalske anleggsarbeidere? Spellemenn? Hatten har de i hvert fall glemt, idet Alexandraparken forvandles til en bierstube […]<\/p>\n","protected":false},"author":40,"featured_media":27078,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1003,6,613,849],"tags":[1060,1067,1062,1066,1058,1068,1064,1063,1065,1059,1061],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27046"}],"collection":[{"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/users\/40"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=27046"}],"version-history":[{"count":10,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27046\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":27679,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27046\/revisions\/27679"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27078"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27046"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=27046"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/fireflate.test\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27046"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}