En historie til etterlevelse.

Kyllingen som ikke kunne synge er helt klart en av de to beste barneforestillingene vi har dekket i år.

Karoline Wallace. Foto: Ruben Olsen Lærk

Dette er historien om kyllingen som ser på seg selv som spesiell og ønsker å sjarmere kongen med sang og musikk, slik at han kan flytte inn på slottet. Mao; her har vi en hipsterkylling, som aspirer til å bli noe den ikke er.

Det hører med til historien at kyllingen ikke er spesielt begeistrert for de andre dyrene på bondegården — han synes de er skitne.

Karoline Wallace. Foto: Ruben Olsen Lærk

Kyllingen bestemmer seg for å utnytte dyrene rundt seg for å lære sanger, slik at han kan dra på fast track til slottet og kongen.

Etter å ha vært igjennom de dyrene vi rekker på en forkortet time, går det som det må gå; kyllingen oppdager at det faktisk ikke er så verst der på bondegården — han finner ut på veien at sant vennskap går på tvers av alle dyrearter.

Han glemmer rett og slett idéen om å sitte på en fortauskafé og sippe caffè latte med stiv lillefinger.

Kyllingen som ikke kunne synge var en interaktiv forestilling hvor både barn og voksne fikk leke og danse.

Andreas Rotevatn. Foto: Ruben Olsen Lærk

Forestillingen er absolutt innafor hva vi i Fireflate anser som en ypperlig barenforestilling hvor både voksne og barn får høy underholdingsverdi. Et ekstra pluss i karakterboken for å legge inn både moral og etikk på en lettforståelig måte.

Karoline Wallace (vokal, elektronikk og ukulele) har en utrolig klar stemme som passer ypperlig for barnemusikk. Akkurat passe myk, smilende, søt og smidig.

For oss er hun et ubeskrevet blad innen barnemusikk, og vi håper at hun lager flere barneproduksjoner etter dette.

Karoline Wallace. Foto: Ruben Olsen Lærk

Ofte når vi opplever barneforestillinger er det ikke alle i bandet som “er med”, for å si det sånn. Vi ser gang på gang at minst ett av bandmedlemmene kun er med for å tjene penger. Dette stemte heldivis ikke hva gjelder denne produksjonen. Her var alle musikerne både fremoverlent og med på ablegøyene.

Andreas Rotevatn – trombone, piano og kor
Petter Asbjørnsen – kontrabass
Heine Bugge – trekkspill
Thomas T Dahl – gitar og banjo
Øyvind Skarbø – trommer

 

Previous post

Bosse fra Bongo spiller reggae

Next post

Om å gjøre notater underveis

Ruben Olsen Lærk

Ruben Olsen Lærk